عوارض و معایب دود سیگار برای اطرافیان و خانواده چیست؟

سیگار کشیدن فقط برای خود فرد سیگاری مضر نیست، بلکه برای تمام اطرافیانی که مجبور به استنشاق دود سیگار در کنار شما میشوند هم بسیار مضر است. خانواده افراد سیگاری بعد از خود فرد نیز ممکن است به انواع بیماری های تنفسی و … دچار شوند، بهتر است برای سلامتی خود و خانواده تان هرچه سریعتر اقدام به ترک سیگار کنید.

یا حداقل اگر قادر به ترک کردن سیگار نیستید، سعی کنید در زمان هایی که میخواهید اقدام به سیگار کشیدن کنید از منزل خارج شده و در یک محیط باز و دور از دیگران این کار را انجام دهید.

سیگار کشیدن در حین رانندگی :

این کار را زیاد در جاده ها مشاهده کرده اید که برخی رانندگان در حال سیگار کشیدن هستند و خاکستر یا دوده سیگار خود را از شیشه ماشین بیرون میریزند، اگر شما هم از این قبیل افراد هستید یا برخی از دوستان و آشنایان شما این کار را انجام میدهند بهتر است در مورد عواقب این کار به آنها هشدار دهید، یکی از خطرناک ترین کارها که میتواند منجر به خسارت مالی و حتی جانی به سایر خودرها در خیابان ها گردد همین کار است.

چراکه خاکستر سیگار میتواند به خودروهایی که دچار نشتی بنزین هستند آسیب زده و منجر به انفجار آنها شود، وقتی خاکستر سیگار را به بیرون از خودرو می اندازید قطعا خودروهایی را پشت سر خود مشاهده میکنید که در حال حرکت هستند، چنانچه خودروی آنها دچار نشتی سوخت باشد میتواند منجر به فاجعه بزرگی شود.

خطرات ناشی از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن در خانه برای تمامی اعضای خانواده مضر و خطرناک است، برخی از افراد فکر میکنند وقتی در منزل سیگار میکشند عوارض آن فقط برای خودشان می باشد، درحالی که دود سیگار که کربن است در هوای اتاق پخش شده  و دیگران با استنشاق آن باعث آسیب رسیدن به ریه ها و سیستم تنفسی و قلبی عروقی میگردند.

چطور دیگران و اطرافیان را از مضرات سیگار کشیدن در امان نگه داریم؟

بهترین کار برای اینکه دیگران را از مضرات دود سیگار دور کنید این است که سیگار را ترک کنید، میتوانید به روش های مختلف این کار را انجام دهید و حتی میتوانید از دستگاه های ویپ که برای ترک سیگار ساخته شده است استفاده کنید.

حتی روش های دیگری هم مانند استفاده از آدامس ترک سیگار بهتر است خود سیگار کشیدن است و در این حالت هم اطرافیان و هم خود شما از مضرات سیگار در امان هستید.

مشاور ترک سیگار

خانواده افراد سیگار مدام به آنها گوشزد میکنند که سیگار را ترک کنند، این کار برای افرادی که چندین سال است سیگار میکشند دشوار است، اما میتوان روش های دیگر را جایگزین سیگار کرد و از مضرات دود سیگار کاست.

میتوانید به مشاور ترک سیگار مراجعه کرده و یا روش های دیگر ترک کردن سیگار را امتحان کنید، حتی ورزش هم میتواند برای ترک سیگار به شما کمک زیادی کند. ترک سیگار با کمک دستگاه های الکتورنیک اسموک یا سیگار الکتریکی و همچنین دستگاه های ویپ هم آسان است و میتوانید آن را امتحان کنید.