مضرات و خطرات سیگار کشیدن در حین موتور سواری یا رانندگی

یکی از خطرناکترین زمان هایی که افراد سیگاری ممکن است در طول روز انجام دهند سیگار یا قلیان و یا حتی استفاده از ویپ در حین رانندگی با موتور یا دوچرخه و ماشین است. این کار علاوه بر اینکه مضرات خود سیگار یا قلیان را دارد در حین رانندگی میتواند حواس آنها را 100% پرت کرده و منجر به تصادف گردد.

یکی دیگر از خطرات سیگار کشیدن در حین رانندگی این است که ممکن است سوخته توتون سیگار به درون خودرو ریخته و منجر به آتش سوزی شود، همچنین اگر سوار موتور هستید خطر آن بیشتر شده و اگر سوخته نیمه مشتعل سیگار به باک بنزین یا قسمت سوخت رسانی که دچار نشتی باشد برخورد کند خطرات زیادی دارد.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است منجر به حادثه در حین رانندگی شود این است که پس از پایان سیگار کشیدن بسیاری از افراد اقدام به انداخت ته سیگار مشتعل خود به کف جاده و خیابان میکند، این کار بسیار خطرناک بوده و مخصوصا برای خودروهایی که پشت سر شما در حال حرکت هستند و اگر دچار نشتی سوخت باشند منجر به احتراق و به خطر انداخت جان افراد خواهد شد. پیشنهاد میکنیم اگر در حین رانندگی هستید به هیچ وجه اقدام به سیگار کشیدن نکنید و یا حداقل فیلتر مشتعل آن را کف خیابان نیاندازید.

لوازم رانندگی با موتور سیگلت

چگونه از خطرات سیگار کشیدن در حین رانندگی اجتناب کنیم؟

اگر به هر دلیل ناچار شدید د حین رانندگی اقدام به سیگار کشیدن کنید پیشنهاد میکنیم مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در حین رانندگی با موتور : باز هم اگر ناچار هستید این کار را در رانندگی انجام دهید چراکه این کار کاملا خطرناک است. ابتدا در کنار جاده باستید و موتور را خاموش کنید، سپس سیگار خود را آماده استفاده کرده و بعد با سرعت آهسته در لاین کنار جاده اقدام به حرکت نمایید. در نهایت ته سیگار خود را به طور کامل خاموش کنید و آن را در جاده نیاندازید.
  2. سیگار کشیدن در خودرو : این کار هم بسیار خطرناک است، اگر میخواهید اقدام به انجام آن کنید ابتدا در کنار جاده توقف کرده و با فندکی ماشین سیگار خود را مشتعل کرده و در نهایت در لاین کندرو اقدام به حرکت و استفاده از آن کنید. در پایان که سیگار شما تمام شد به هیچ وجه آن را کف خیابان نیندازید، در کناری توقف کرده و ته سیگار را کامل خاموش کرده و در سطل زیاله خودروی خود بیاندازید. یا میتوانید مانند افراد بی فرهنگ که آشغال را در طبیعت میریزند به دور از جاده بیاندازید.
  3. در حین دوچرخه سواری: معمولا افرادیکه اقدام به دوچرخه سواری میکنند افرادی هستند که به سلامتی خود اهمیت میدهند و یا اقدام به ترک سیگار کرده اند و حتی اقدام به خرید سیگار و یا حتی خرید ویپ نمیکنند، پس این قبیل افراد معمولا سیگار نمیکشند و ما پیشنهادی نمیکنیم.